Personas datu apstrāde

Personas datu apstrāde (turpmāk tekstā – Datu Apstrāde) ir aprakstīts, kā SIA “Fortsuno” (turpmāk tekstā – Fortsuno) veic Personas datu Apstrādi.

1. Definīcijas

Personas dati – jebkura ar Klientu tieši vai netieši saistīta informācija.

Apstrāde – jebkura uz Personas datiem attiecināma darbība vai darbību kopums, ko veic ar vai bez automatizētiem līdzekļiem, tostarp, vākšana, organizēšana, glabāšana, izmantošana, kombinēšana, dzēšana vai iznīcināšana.

Klients – jebkura fiziska persona, kura izmanto, ir izmantojusi vai ir izteikusi vēlēšanos izmantot Pakalpojumus, vai ir citā veidā saistīta ar Pakalpojumu lietošanu un/vai lietotāju, un/vai kura ir jebkādās citās attiecībās ar Fortsuno, kas nodibinātas pirms šīs Datu Apstrādes stāšanās spēkā.

Datu pārzinis – jebkura persona, kura viena pati vai kopīgi ar citiem nosaka Personas datu Apstrādes nolūkus un līdzekļus. Šajā Datu Apstrādē aprakstītajos Personas datu Apstrādes gadījumos, Datu pārzinis ir Fortsuno.

Datu apstrādātājs – jebkura persona, kura Datu pārziņa vārdā veic Personas datu Apstrādi.

Saņēmējs – fiziska vai juridiska persona, valsts iestāde vai cita institūcija, kurai Fortsuno ir tiesīgs izpaust Personas datus.

Tiesību akti datu aizsardzības jomā – Fortsuno piemērojamie ES un nacionālie normatīvie tiesību akti datu aizsardzības jomā, piemēram, Regula (ES) 2016/679 (Vispārīgā datu aizsardzības regula jeb Datu regula), Ministru kabineta noteikumi Nr. 558, Informācijas tehnoloģiju drošības likums un Ministru kabineta noteikumi Nr. 748.

Normatīvie tiesību akti – Fortsuno piemērojamie normatīvie tiesību akti, kas, piemēram, saistīti ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanu, saimniecisko darbību, datu aizsardzību, nodokļiem un grāmatvedību.

Pakalpojumi – jebkuri pakalpojumi, konsultācijas un produkti, ko Fortsuno sniedz Klientam, izmantojot Fortsuno biroju, tīmekļa vietni, tālruni, video straumi vai citu kanālu.

ES/EEZ – Eiropas Savienība/Eiropas Ekonomiskā zona.

2. Vispārīgie noteikumi

Šajā Datu Apstrādē ir aprakstīts, kā Fortsuno veic Personas datu Apstrādi. Detalizētāka informācija par Personas datu Apstrādi var būt papildus aprakstīta līgumos un citos ar Pakalpojumiem saistītos dokumentos.

Saskaņā ar Tiesību aktiem datu aizsardzības jomā Fortsuno nodrošina Personas datu konfidencialitāti. Fortsuno ir ieviesis atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus Personas datu pasargāšanai no nesankcionētas piekļuves, pretlikumīgas izpaušanas, nejaušas nozaudēšanas, izmainīšanas, iznīcināšanas vai jebkādas citas pretlikumīgas Apstrādes.

3. Fortsuno veiktā Personas datu Apstrāde

3.1. Personas datu vākšana un datu subjektu kategorijas

Personas dati tiek vākti no Klienta tiešā veidā un no Klienta izmantotajiem Pakalpojumiem, kā arī netiešā veidā no ārējiem avotiem, piemēram, publiskajiem un privātajiem reģistriem vai datubāzēm vai citām personām. Fortsuno var ierakstīt telefonsarunas, vizuālos attēlus, video un/vai audio, saglabāt e-pasta komunikāciju vai citā veidā dokumentēt Klienta mijiedarbību un saziņu ar Fortsuno.

Fortsuno galvenokārt vāc un Apstrādā Personas datus par personām, kuras ir noslēgušas vai vēlas noslēgt līgumu ar Fortsuno, piemēram, Klienti vai potenciālie Klienti.

3.2. Personas datu kategorijas

Fortsuno vākto un Apstrādāto Personas datu kategoriju piemēri:

  • Identifikācijas dati, piemēram, personas kods, dzimšanas datums, personu apliecinošo dokumentu dati;
  • Kontaktinformācija, piemēram, adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese, saziņas valoda;
  • Finanšu dati, piemēram, īpašumtiesības, darījumi, kredīti, ienākumi, saistības, manta;
  • Konta dati, piemēram, kartes numurs, bankas konta numurs;
  • Dati par uzticamību un izpēti, piemēram, dati par maksāšanas disciplīnu, Fortsuno vai citām pusēm nodarītajiem zaudējumiem, dati, kas Fortsuno ļauj veikt klienta izpētes pasākumus saistībā ar noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu un pārliecināties par starptautisko sankciju ievērošanu;
  • Dati, kas iegūti un/vai radīti, pildot Normatīvajos tiesību aktos paredzētus pienākumus, piemēram, dati, ko Fortsuno ir pienākums sniegt tādām iestādēm kā nodokļu iestādes, tiesas, tiesībsargājošajās iestādes;
  • Komunikācijas un ierīču dati, piemēram, dati, kas ietilpst ziņojumos, e-pastos, vizuālajos attēlos, video un/vai audio ierakstos, kā arī cita veida saziņas un mijiedarbības dati, kas ievākti, kad Klients apmeklē Fortsuno telpas;
  • Demogrāfiskie dati, tostarp, dzīvesvietas valsts, dzimšanas datums un pilsonība;
  • Dati par attiecībām ar juridiskām personām, piemēram, dati, ko Klients iesniedzis vai kas iegūti no publiskām datubāzēm vai trešajām personām kā pakalpojumu sniedzējiem darījumu veikšanai attiecīgās juridiskās personas vārdā;
  • Sensitīvie dati, tostarp, Īpašu kategoriju personas dati (piemēram, veselības dati). Apstrādājot Īpašu kategoriju Personas datus, Fortsuno prasa Klienta piekrišanu, piemēram, kad nepieciešama informācija par Pakalpojumiem, kas saistīti ar veselības apdrošināšanu. Īpašu kategoriju Personas dati var tikt Apstrādāti arī, pamatojoties uz FORTSUNO tiesiskajām interesēm.;
  • Dati par kriminālu sodāmību un pārkāpumiem.

4. Tiesiskie pamati un Personas datu Apstrādes nolūki

4.1 Līgumu izpilde

Līgumu izpilde ir viens no galvenajiem tiesiskajiem pamatiem, uz kā Fortsuno veic Klientu Personas datu Apstrādi. Šādu Apstrādes nolūku piemēri:

  • Lai pēc Klienta lūguma veiktu darbības pirms līguma noslēgšanas, kā arī noslēgtu, izpildītu, uzturētu un izbeigtu līgumu ar Klientu;
  • Lai pārvaldītu attiecības ar Klientiem, kā arī piešķirtu, nodrošinātu, pārraudzītu un administrētu piekļuvi Pakalpojumiem;
  • Lai pārbaudītu komercdarījumus vai citu lietišķo komunikāciju. Šim nolūkam Fortsuno var ierakstīt telefonsarunas un video straumi ar Klientu.

4.2 Juridisko pienākumu izpilde

Lai izpildītu juridiskos pienākumus saskaņā ar Normatīvajiem tiesību aktiem, Fortsuno ir pienākums Apstrādāt Personas datus, piemēram, šādiem nolūkiem:

  • Lai noskaidrotu un pārbaudītu Klienta identitāti un uzturētu Personas datus aktuālus un pareizus, pārbaudot un papildinot datus ar ārējo un iekšējo informācijas resursu palīdzību;
  • Lai novērstu, atklātu, izmeklētu un ziņotu par iespējami nelegāli iegūto līdzekļu legalizēšanu, terorisma finansēšanu;
  • Lai atklātu, izmeklētu un ziņotu par iespējami aizdomīgiem darījumiem un tirgus ļaunprātīgu izmantošanu;
  • Nodot personas datus trešās puses maksājumu pakalpojumu sniedzējiem;
  • Lai izpildītu citus juridiskos pienākumus atbilstoši Normatīvajiem tiesību aktiem.

4.3 Piekrišana

Atsevišķos gadījumos Fortsuno prasa Klienta piekrišanu Personas datu Apstrādei. Šādos gadījumos Klients tiks atsevišķi informēts par konkrēto Apstrādes nolūku. Gadījumā, ja Klients pēc savas iniciatīvas iesniedz veselības datus tad šo Personas datu apstrāde notiks, pamatojoties uz Klienta nepārprotamu piekrišanu. Klients var atsaukt doto piekrišanu jebkurā laikā.

5. Personas datu saņēmēji

Fortsuno Pakalpojumu nodrošināšanai, Fortsuno var nodot Klienta Personas datus Saņēmējiem. Šādi Saņēmēji galvenokārt ir:

  • Iestādes un amatpersonas, piemēram, uzraudzības iestādes, nodokļu iestādes, tiesībsargājošās institūcijas, zvērināti tiesu izpildītāji, zvērināti notāri, Notāru padome, tiesas, ārpustiesas strīdu risināšanas institūcijas;
  • Trešās puses maksājumu pakalpojumu sniedzēji, ja Fortsuno ir juridisks pienākums un/vai līgumsaistības šādām personām nodrošināt piekļuvi Klientu Personas datiem;
  • Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas pakalpojumu sniedzēji, Pakalpojumu starpnieki, trešās personas, kas ir iesaistītas darījumu izpildē;
  • Parādu piedziņas pakalpojumu sniedzēji, cesionāri, maksātnespējas administratori;
  • Personas, kas nodrošina Klienta saistību pret Fortsuno pienācīgu izpildi;
  • Citas personas un piegādātāji, kas saistīti ar Pakalpojumu sniegšanu Fortsuno.

6. Apstrādes ģeogrāfiskā teritorija

Parasti Klientu Personas dati tiek apstrādāti ES/EEZ, tomēr atsevišķos gadījumos tie var tikt nodoti un Apstrādāti valstīs, kas neietilpst ES/EEZ.

Personas datu nodošana un Apstrāde ārpus ES/EEZ var notikt, ja tam ir tiesisks pamatojums un viens no sekojošiem nosacījumiem:

  • ES/EEZ neietilpstošajā valstī, kurā Saņēmējs atrodas, atbilstoši ES Komisijas lēmumam tiek nodrošināts pietiekams datu aizsardzības līmenis;
  • Ir paredzētas atkāpes specifiskām situācijām, piemēram, klienta skaidri izteikta piekrišana, ar klientu noslēgta līguma izpilde, līguma noslēgšana klienta interesēs vai klienta interesēs noslēgta līguma izpilde, tiesisku prasījumu pamatošana, īstenošana vai aizstāvēšana, svarīgi iemesli sabiedrības interesēs.

Pēc pieprasījuma Klients var saņemt sīkāku informāciju par Personas datu nodošanu valstīm ārpus ES/EEZ.

7. Glabāšanas periods

Personas datu glabāšanas termiņš ir atkarīgs no tā, kādam Apstrādes nolūkam šie dati ir iegūti, vai kāds noteikts Normatīvajos tiesību aktos. Fortsuno Apstrādās Personas datus kamēr pastāvēs līgumattiecības ar Klientu. Pēc līgumattiecību izbeigšanās, Fortsuno glabās Personas datus līdz maksimālajam noilguma termiņam saskaņā ar Normatīvajiem tiesību aktiem. Gadījumos, kad Personas datu apstrāde notiek uz Klienta sniegtās piekrišanas pamata, Personas dati tiks glabāti tik ilgi, cik ir derīga piekrišana. Var tikt piemēroti citi termiņi, ja Personas dati tiek Apstrādāti nolūkiem, kuru pamatā ir Fortsuno tiesiskās intereses, piemēram, lai nodibinātu, īstenotu vai aizstāvētu prasījuma tiesības. Visos gadījumos Fortsuno ierobežo Personas datu Apstrādi līdz minimumam.

8. Datu subjekta tiesības

Saskaņā ar Tiesību aktiem datu aizsardzības jomā Klientam ir datu subjekta tiesības saistībā ar Fortsuno veikto Personas datu Apstrādi. Šīs tiesības ir:

  • Saņemt apstiprinājumu, vai Fortsuno Apstrādā Klienta Personas datus un, ja Apstrādā, tad arī piekļūt tiem;
  • Pieprasīt Klienta Personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi;
  • Pieprasīt Klienta Personas datu dzēšanu;
  • Ierobežot Klienta Personas datu Apstrādi;
  • Iebilst Klienta Personas datu Apstrādei, ja Apstrāde notiek uz Fortsuno tiesisko interešu pamata;
  • Iebilst Klienta Personas datu Apstrādei tiešajai tirgvedībai;
  • Saņemt Personas datus, ko Klients ir sniedzis un kas tiek Apstrādāti uz piekrišanas vai līguma izpildes pamata strukturētā formā, kādā no biežāk izmantotajiem elektroniskajiem formātiem un, ja iespējams, nodot šādus datus citam pakalpojumu sniedzējam (tiesības uz datu pārnesamību);
  • Atsaukt piekrišanu Klienta Personas datu Apstrādei;
  • Pieprasīt netikt pakļautam pilnībā automatizētai lēmumu pieņemšanai, tai skaitā profilēšanai, ja šādai lēmumu pieņemšanai ir juridiskas sekas, vai tā līdzīgi būtiski ietekmē Klientu. Šīs tiesības nav spēkā, ja lēmuma pieņemšana ir nepieciešama, lai noslēgtu vai izpildītu līgumu ar Klientu, ja lēmuma pieņemšana ir atļauta saskaņā ar Tiesību aktiem datu aizsardzības jomā vai ja Klients ir devis nepārprotamu piekrišanu.

Klients var iesniegt sūdzību par Fortsuno veikto Personas datu Apstrādi Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), ja Klients uzskata, ka Klienta Personas datu Apstrāde pārkāpj Klienta tiesības un intereses saskaņā ar Tiesību aktiem datu aizsardzības jomā.

9. Kontaktinformācija

Klients var sazināties ar Fortsuno saistībā ar jebkādu pieprasījumu, piekrišanas atsaukšanu, datu apstrādes atļauju maiņu, datu subjektu tiesību izmantošanu vai pretenziju par Personas datu Apstrādi.

Fortsuno kontaktinformācija ir: E-pasts: rendijs@fortsuno.lv.

10. Datu Apstrādes spēkā esamībā un grozījumi

Fortsuno ir tiesīgs jebkurā laikā vienpusēji grozīt Datu Apstrādi, ievērojot Normatīvos tiesību aktus.

Datu Apstrāde ir sagatavota latviešu valodā.